Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Η τυπολογία του έλληνα πατέρα και ο ρόλος της στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της αυτοεκτίμησης των παιδιών σχολικής ηλικίας No4

Η τυπολογία του έλληνα πατέρα και ο ρόλος της στην ανάπτυξη της  ενσυναίσθησης και της αυτοεκτίμησης των παιδιών σχολικής ηλικίας No4

Παράρτημα

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: «Ερωτηματολόγιο Τυπολογίας Του Έλληνα Πατέρα» (Μαριδάκη –Κασσωτάκη, 2009)
Αγαπητέ μαθητή / αγαπητή μαθήτρια,
Το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί αναφέρεται στη σχέση με τον πατέρα σου. Διάβασε με προσοχή τις προτάσεις που ακολουθούν και κύκλωσε τον αριθμό που ταιριάζει στην περίπτωσή σου.





Ποτέ
Μερικές φορές
Πολύ συχνά
Πάντα
1.                    
Ο πατέρας μου κατανοεί τα συναισθήματά μου.
1
2
3
4
2.      
Ο πατέρας μου ανταποκρίνεται στις ανάγκες μου.
1
2
3
4
3.                    
Ο πατέρας μου χρησιμοποιεί την τιμωρία ως μέσο πειθαρχίας.
1
2
3
4
4.      
Ο πατέρας μου λαμβάνει υπόψη του τι θέλω, πριν μου ζητήσει να κάνω κάτι.
1
2
3
4
5.      
Όταν ζητάω να μάθω το λόγο για τον οποίο πρέπει να υπακούσω σε κάτι, ο πατέρας μου απαντά ως εξής: «Γιατί είμαι ο πατέρας σου και σου το ζητάω».
1
2
3
4
6.      
Ο πατέρας μου λέει σε μένα πως νοιώθει, όταν συμπεριφέρομαι καλά ή όταν συμπεριφέρομαι άσχημα.
1
2
3
4
7.  
Ο πατέρας μου με μαλώνει όταν δεν είμαι υπάκουος/η.
1
2
3
4
8.      
Ο πατέρας μου με παροτρύνει να συζητώ μαζί του τα προβλήματά μου.
1
2
3
4
9.      
Ο πατέρας μου πιστεύει ότι είναι δύσκολο να με μάθει να πειθαρχώ.
1
2
3
4
10.                
Ο πατέρας μου ζητά από μένα να εκφράζω τη γνώμη μου ακόμα και όταν διαφωνεί μαζί μου.
1
2
3
4
11.  
Ο πατέρας μου με τιμωρεί απαγορεύοντάς μου να κάνω κάτι που μου αρέσει χωρίς να μου δίνει εξηγήσεις.
1
2
3
4
12.  
Ο πατέρας μου λέει σε μένα πόσο σημαντικό είναι να ακολουθώ τους κανόνες της οικογένειας
1
2
3
4
13.  

Ο πατέρας μου δείχνει σε μένα κατανόηση όταν είμαι αναστατωμένος/η.
1
2
3
4
14.  
Ο πατέρας μου με μαλώνει και μου φωνάζει όταν φέρομαι άσχημα.
1
2
3
4
15.  
Ο πατέρας μου με επαινεί όταν είμαι καλό και υπάκουο παιδί.
1
2
3
4
16.  
Ο πατέρας μου υποκύπτει στις επιθυμίες μου όταν επιμένω έντονα σε αυτές.
1
2
3
4
17.  
Ο πατέρας μου ξεσπάει το θυμό του πάνω μου.
1
2
3
4
18.  
Ο πατέρας μου περισσότερο με απειλεί με τιμωρία παρά με τιμωρεί
1
2
3
4
19.  
Ο πατέρας μου λαμβάνει υπόψη του τις επιθυμίες μου όταν κάνει οικογενειακά σχέδια.
1
2
3
4
20.  
Ο πατέρας μου με δέρνει όταν δεν υπακούω.
1
2
3
4
21.  
Ο πατέρας μου λέει σε μένα με ποιο τρόπο θα με τιμωρήσει, αλλά δεν εφαρμόζει την τιμωρία.
1
2
3
4
22.  
Ο πατέρας μου ζητά τη γνώμη μου για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να λειτουργεί η οικογένεια.
1
2
3
4
23.  
Ο πατέρας μου επιτρέπει σε μένα να πω τη γνώμη μου για τους κανόνες που υπάρχουν στην οικογένεια.
1
2
3
4
24.  
Ο πατέρας μου κάνει συστάσεις σε μένα για να βελτιωθεί η συμπεριφορά μου.
1
2
3
4
25.  
Ο πατέρας μου με κακομαθαίνει.
1
2
3
4
26.  
Ο πατέρας μου εξηγεί σε μένα τους λόγους για τους οποίους πρέπει να τηρούνται οι κανόνες της οικογένειας
1
2
3
4
27.  
Ο πατέρας μου χρησιμοποιεί απειλές για να με τιμωρήσει, χωρίς να μου δίνει εξηγήσεις.
1
2
3
4
28.  
Ο πατέρας μου δείχνει σε μένα τρυφερότητα.
1
2
3
4
29.  
Ο πατέρας μου με τιμωρεί στέλνοντάς με στο δωμάτιό μου χωρίς να μου δίνει εξηγήσεις.
1
2
3
4
30.  
Ο πατέρας μου με βοηθά να καταλάβω τις συνέπειες μιας κακής πράξης μου μέσα από διάλογο και συζήτηση.
1
2
3
4
31.  
Ο πατέρας μου με μαλώνει όταν τον απογοητεύω με την συμπεριφορά μου.
1
2
3
4
32.  
Ο πατέρας μου συζητά με μένα για τις συνέπειες των πράξεών μου.
1
2
3
4
33.  
Ο πατέρας μου με χαστουκίζει όταν δεν συμπεριφέρομαι σωστά.
1
2
3
4

Δημογραφικά στοιχεία


1. α) Κατοικώ σε αγροτική περιοχή

β) Κατοικώ σε ημιαστική περιοχή

γ) Κατοικώ σε αστική περιοχή

2) Η ηλικία μου είναι:

3) Είμαι Αγόρι



Έτη

Κορίτσι



Μήνες


4) Η ηλικία του πατέρα μου


Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διέθεσες!


ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: «Index of Empathy for Children and Adolescents» (Bryant, 1982).
Αγαπητέ μαθητή /αγαπητή μαθήτρια,
Σε παρακαλούμε διάβασε προσεκτικά κάθε μία από τις προτάσεις που ακολουθούν. Στη συνέχεια κύκλωσε το ΝΑΙ εάν το περιεχόμενο της πρότασης ταιριάζει με αυτό που σκέφτεσαι ή το ΟΧΙ εάν το περιεχόμενο δεν ταιριάζει με αυτό που σκέφτεσαι.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


1
Στεναχωριέμαι όταν ένα κορίτσι δε βρίσκει κανένα να παίξει.
ΝAΙ
ΟΧΙ
2
Οι άνθρωποι που αγκαλιάζονται και φιλιούνται στο δρόμο είναι ανόητοι.
ΝAΙ
ΟΧΙ
3
Τα αγόρια που κλαίνε από χαρά είναι ανόητα.
ΝAΙ
ΟΧΙ
4
Μου αρέσει να βλέπω ανθρώπους να ανοίγουν δώρα ακόμα και αν εγώ δεν έχω πάρει κάποιο δώρο.
ΝAΙ
ΟΧΙ
5
Ένα αγόρι που κλαίει με κάνει να θέλω να κλάψω κι εγώ.
ΝAΙ
ΟΧΙ
6
Θυμώνω όταν βλέπω να έχουν χτυπήσει ένα κορίτσι.
ΝAΙ
ΟΧΙ
7
Γελάω ακόμα και αν δε ξέρω γιατί γελάει κάποιος.
ΝAΙ
ΟΧΙ
8
Μερικές φορές κλαίω όταν βλέπω τηλεόραση.
ΝAΙ
ΟΧΙ
9
Τα κορίτσια που κλαίνε από χαρά είναι ανόητα.
ΝAΙ
ΟΧΙ
10
Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί κάποιος εκνευρίζεται.
ΝAΙ
ΟΧΙ
11
Θυμώνω όταν βλέπω ένα ζώο να το έχουν χτυπήσει.
ΝAΙ
ΟΧΙ
12
Στεναχωριέμαι όταν ένα αγόρι δε βρίσκει κανένα να παίξει.
ΝAΙ
ΟΧΙ
13
Μερικά τραγούδια με στεναχωρούν τόσο που θέλω να κλάψω.
ΝAΙ
ΟΧΙ
14
Θυμώνω όταν βλέπω να έχουν χτυπήσει ένα αγόρι.
ΝAΙ
ΟΧΙ
15
Οι μεγάλοι μερικές φορές κλαίνε χωρίς να είναι λυπημένοι για κάτι.
ΝAΙ
ΟΧΙ
16
Είναι ανόητο να συμπεριφέρεσαι στα σκυλιά και στις γάτες σαν να έχουν ανθρώπινα αισθήματα.
ΝAΙ
ΟΧΙ
 17
Εκνευρίζομαι όταν βλέπω ένα συμμαθητή μου να προσποιείται συνεχώς ότι θέλει βοήθεια από το δάσκαλο.
ΝAΙ
ΟΧΙ
18
Τα παιδιά που δεν έχουν φίλους προφανώς δε θέλουν να έχουν.
ΝAΙ
ΟΧΙ
19
Όταν βλέπω ένα κορίτσι να κλαίει θέλω να κλάψω κι εγώ.
ΝAΙ
ΟΧΙ
20
Νομίζω ότι είναι χαζό να κλαίνε οι άνθρωποι, όταν βλέπουν μια θλιβερή ταινία ή όταν διαβάζουν ένα θλιβερό βιβλίο.
ΝAΙ
ΟΧΙ
21
Μπορώ να φάω όλα τα μπισκότα μου ακόμα και αν βλέπω κάποιον να με κοιτάει ζητώντας μου ένα.
ΝAΙ
ΟΧΙ
22
Δεν στεναχωριέμαι όταν ο δάσκαλός μου τιμωρεί ένα συμμαθητή μου, επειδή δεν υπάκουσε στους κανόνες του σχολείου.
ΝAΙ
ΟΧΙ

Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διέθεσες!

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: «Πώς Αντιλαμβάνομαι Τον Εαυτό Μου – ΠΑΤΕΜ ΙΙ» (Μακρή – Μπότσαρη, 2001).
Αγαπητέ μαθητή / αγαπητή μαθήτρια,
Να απαντήσεις μια-μια όλες τις παρακάτω ερωτήσεις τσεκάροντας το τετράγωνο που ταιριάζει σε σένα.


Απόλυτα μου ταιριάζει
Μάλλον μου ταιριάζει



Μάλλον μου
ταιριάζει
Απόλυτα μου
ταιριάζει
1


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι είναι πολύ καλά στη σχολική τους εργασία.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι δεν είναι και τόσο καλά στη σχολική τους εργασία.


2


Μερικά παιδιά δυσκολεύονται να κάνουν φίλους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά κάνουν πολύ εύκολα φίλους.


3


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι τα καταφέρνουν πολύ καλά στα σπορ και τη γυμναστική.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι δεν τα καταφέρνουν πολύ καλά στα σπορ και τη γυμναστική.


4


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι έχουν καλή εξωτερική εμφάνιση.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο καλή εξωτερική εμφάνιση.


5


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι ο τρόπος που συμπεριφέρονται δεν είναικαλός.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι ο τρόπος που συμπεριφέρονται είναι καλός.


6


Μερικά παιδιά είναι συχνά δυσαρεστημένα με τον εαυτό τους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά είναι αρκετά ευχαριστημένα με τον εαυτό τους.


7


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι είναι τόσο καλά στα μαθήματα του σχολείου όσο και τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά δεν είναι τόσο σίγουρα και αναρωτιούνται αν είναι το ίδιο καλά στα μαθήματα του σχολείου όπως οι συνομήλικοί τους.


8


Μερικά παιδιά έχουν πολλούς φίλους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά δεν έχουν πολλούς φίλους.


9


Μερικά παιδιά θα ήθελαν να είναι καλύτερα στα σπορ και τα αθλήματα.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι είναι αρκετά καλά στα σπορ και τα αθλήματα.


10


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι έχουν καλό ύψος και βάρος.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο καλό ύψος και βάρος.


11


Μερικά παιδιά συνήθως κάνουν αυτό που είναι σωστό.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά συχνά δεν κάνουν αυτό που είναι σωστό.


12


Σε μερικά παιδιά δεν αρέσει η ζωή που κάνουν.
ΟΜΩΣ

Σε άλλα παιδιά αρέσει η ζωή που κάνουν.


13


Μερικά παιδιά αργούν πολύ να τελειώσουν τη σχολική τους εργασία.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά τελειώνουν
γρήγορα τη σχολική τους εργασία.


14


Μερικά παιδιά θα ήθελαν να έχουν περισσότερους φίλους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά έχουν τόσους φίλους όσους θα ήθελαν.


15


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να τα καταφέρουν καλά σε κάθε νέο σπορ με το οποίο δεν έχουν ασχοληθεί μέχρι τώρα.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά αναρωτιούνται μήπως δεν τα καταφέρουν καλά σε σπορ με το οποία δεν έχουν ασχοληθεί μέχρι τώρα.


16


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο καλό σώμα.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι έχουν καλό σώμα.


17


Μερικά παιδιά συνήθως βρίσκουν τον μπελά τους με αυτά που κάνουν.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά συνήθως δεν κάνουν πράγματα που τα βάζουν σε μπελάδες.


18


Μερικά παιδιά είναι ικανοποιημένα με τον εαυτό τους ως άτομο.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά συχνά δεν είναι ικανοποιημένα με τον εαυτό τους.


19


Μερικά παιδιά τα καταφέρνουν πολύ καλά στα μαθήματά τους .
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά στα μαθήματά τους.


20


Μερικά παιδιά θα ήθελαν να τα συμπαθούν περισσότεροι συνομήλικοί τους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι τα συμπαθούν οι περισσότεροι από τους συνομηλίκους τους.


21


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι είναι καλύτερα στα σπορ και τη γυμναστική από ό,τι οι συνομήλικοί τους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν στα σπορ και τη γυμναστική το ίδιο καλά με τους συνομηλίκους τους.


22


Μερικά παιδιά θα ήθελαν η εμφάνισή τους να είναι διαφορετική.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά δεν θα ήθελαν η εμφάνισή τους να είναι διαφορετική.


23


Μερικά παιδιά συχνά κάνουν πράγματα που ξέρουν ότι δεν θα έπρεπε να κάνουν.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά σπάνια κάνουν πράγματα που ξέρουν ότι δενθα έπρεπε να κάνουν.


24


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι τα περισσότερα πράγματα στη ζωή τους τα κάνουν τόσο καλά όσο τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι πολλά πράγματα στη ζωή τους δεν τα κάνουν τόσο καλά όσο τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους.


25


Μερικά παιδιά δυσκολεύονται να βρουν τις σωστές απαντήσεις στο σχολείο.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά σχεδόν πάντα βρίσκουν τις σωστές απαντήσεις.


26


Μερικά παιδιά είναι δημοφιλή ανάμεσα στους συνομηλίκους τους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά δεν είναι και τόσο δημοφιλή.


27


Μερικά παιδιά δεν τα καταφέρνουν καλά στα υπαίθρια παιχνίδια (βόλεϊ, ποδόσφαιρο, μπάσκετ).
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά τα καταφέρνουν καλά στα υπαίθρια παιχνίδια.


28


Μερικά παιδιά πιστεύουν ότι έχουν ωραίο πρόσωπο.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο ωραίο πρόσωπο.


29


Μερικά παιδιά συμπεριφέρονται πολύ καλά.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά συχνά δυσκολεύονται να ελέγξουν τη συμπεριφορά τους.


30


Μερικά παιδιά δεν είναι πολύ ικανοποιημένα με τον τρόπο που κάνουν διάφορα πράγματα στη ζωή τους.
ΟΜΩΣ

Άλλα παιδιά είναι ικανοποιημένα με τον τρόπο που κάνουν διάφορα πράγματα στη ζωή τους.




Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διέθεσες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου